пятница, 9 июня 2017 г.

Проблеми шкільного проектування

     Я звертаюсь до вчителів хімії за допомогою!
     Вже два роки поспіль за новою програмою ми повинні навчати проектуванню дітей. Інші предмети-фізика, біологія- не мають таких жорстких вимог до підготовки та оцінювання , бо оцінка за захист проекту стає тематичною! Кожен учень готує один проект на протязі навчального року. Тобто приблизно 230 школярів ( дві паралелі по 4-5 класів) захищають проекти різної складності з обов'язковою практичною частиною (ну, майже всі мають таку направленість).

Копия дизайна Овладейте искусством дизайна за считанные минуты. Автор: ВИКТОРИЯ ГРИГА
Коли проектує така кількість дітей, то виникає низка проблем. Я стикнулась з деякими:

  1. Постановка ключового питання, а не цілі 
  2. Методика проведення практичної частини для деяких проектів з урахуванням максимально домашнього експерименту
  3. Перевірка знань з ключових питань проекту
  4. Дискусійний захист проектів
  5. Вміння організувати роботу в групах
Як Ви вирішуєте ці та інши проблеми? Чи є у Вас розроблений методичний банк проектів? Яку методику при підготовці використовуєте Ви?

     Я також можу поділитись досвідом організації методичної підготовки проектів за допомогою хмарного OneNote. Я склала так звану чернетку- шаблон блокнота проекту, за допомогою якого легше підготувати для учнів електронні підказки в роботі під час проектування. Звичайно, на уроках час від часу я звертаюсь до того чи іншого блокноту та привертаю увагу до певних моментів. Показую сторінки, пункти, схеми, методику дослідів, тобто вчу користуватись електронною допомогою. За ці два роки можу сказати, що проекти, до яких я підготувала блокноти, привертали більше уваги та були виконані краще, ніж ті, які діти намагались виконати без використання шаблону.

 Рос.мовою 
 Укр. мовою
Організація роботи через інтернет значно спрощує спілкування та дозволяє легше коректувати дії дітей.
 Пропоную і приклад готового  блокнота проекту №6 (рос.мовою) " Проблема загрязнения воздуха и пути ее решения"


 Готові блокноти проектів учні можуть знайти на сайті "Перший елемент"

Згідно з календарним плануванням проводжу 4 заняття з захисту проектів. Прошу дітей дискутувати, задавати уточнюючи питання, аналізувати виступ. Після захисту діти заповнюють лист опитування (рефлексія).За результатами його та власних спостережень коректую власну роботу на наступнй рік.  Ось результати цьогорічної рефлексії. Нажаль, через напружене закінчення навчального року не встигла провести більш масове опитування. але й такі  результати скажуть самі за себе.

Порівняно з минулим роком кількість дітей. працюючих самостійно зменшилась втричі через внесення критерія оцінювання "робота в команді"
 Також збільшилась кількість дітей, які виконали практичну частину проекту!!!

Нажаль, дещо знизилась кількість дітей, задоволених максимально своєю роботою. Учні стали більш критично підходити до оцінювання свого проекту. 

Прошу відгукнутись небайдужих вчителів, моїх колег-хіміків, які також, як і я, використовують на уроках ресурси інтернет.