понедельник, 28 декабря 2015 г.

Урок про минеральні добрива: оцінюйте разом!

    Цього року я вдруге брала участь у ІІІ міжнародній освітній онлайн конференції INTEL для України та країн СНД. Для вчителя це своєрідний професійний стрибок, що дозволяє змінити траєкторію діяльності, розширивши можливості, збагатитися новим досвідом. Одним з обраних дистанційних курсів стало організоване Івановим Іваном Юрійовичем захід "Уміті жити: розвиток навічок ХХІ ст. Засобими ІКТ». Цей курс виявився досить незвичайним, завдяки гнучким тимчасовим рамкам. Підсумковим завданням стала підготовка практичного завдання: написання плану по саморозвитку одного з навичок ХХІ ст., а також плану розвитку навичок у дітей. . Він не повинен був залишитися тільки на папері, необхідно було реалізувати його, надавши конкретні "плоди" праці свого або учнів. 
    Запрошую колег для оцінки даної роботи. Прошу висловити в коментарях будь-які зауваження, мені цікава Ваша думка.
   Я обрала для розвитку наступні навички:
  •  критичного мислення та інформаційної грамотності, 
  • ефективної комунікації, 
  • уміння вирішувати проблеми,
  •  самоорганізація та тайм менеджмент. 


Обрала  метод «перевернутий клас» у 10 класі рівень стандарт, тема «Мінеральні добрива». З особистого досвіду знаю,  що виникають труднощі з запамятовуванням фактичного матеріалу ( формуликласифікація добрив), практичним застосуванням добрив, виготовленням 
Підготовка. Учні отримують на домашнє завдання опрацювати параграф ( читати, зробити конспект). Я готую проблемні питання з використанням Google-форм, розміщую на платформі Moodle у власному хмарному кабінеті.( звичайно, можна просто надати питання на дошці, відповіді зібрати на окремих аркушах для перевірки, або організувати "захист" по групах за окремими питаннями просто на занятті)


Питання 

  1. Назвіть мінеральні добрива, що зустрічаються в природі у готовому вигляді, назвіть іх та запишіть формули.
  1. Німецьких хімік Фріц Габер отримав у 1918 році Нобелевську премію. Назвіть його досягнення, а також запишіть рівняння отримання тієї речовини. за синтез якої Габер отримав премію, і на основі якої можливе добути будь-яке азотне добриво.
  1. На основі якої природної сполуки отримують фосфорні добрива?
  1. Ви -- садівник, що займається вирощуванням зелені кропу на продаж. Запропонуйте схему обробки мінеральними добривами зелені для отримання високоякісного врожаю.
  1. Листя на помідорах почали скручуватись та сохнути по краях. Помідори дозрівають повільно та пізно. Яких елементів не вистачає у грунті? Запропонуйте добрива для підживлення.

Проведення. На уроці я знайомлю дітей  з планом уроку та надаю можливість з підручником та Інтернет діти відповіді на питання, заповнюючи індивідуально форми Google. Після уроку надано можливість прочитати відповіді вчителя на питання. Підсумки уроку вчитель підводить після уроку, аналізуючи відповіді. 

Ось посилання на спільну папку https://drive.google.com/folderview?id=0B5YKRzCJbZ4_NmxvQ1V4b05RdlU&usp=drive_web

Недоліки  
  1. Перебої з інтернет гальмують роботу на уроці. 
  1. Питання надаю вперше, тож не можу скорегувати час на відповіді. Чи вистачає 45 хвилин? 
  1. Додається праці вчителю з обробки відповідей 
  1. Потрібен час на підготовку матеріалів до уроку 
Переваги 
  1. Така форма роботи дозволяє формувати декілька перелічених вище навичок. Особливо критичне мислення 
  1. Викликає цікавість учнів та підвищує інтерес до уроку 
  1. Вивільняє час у вчителя на уроці, дозволяє попрацювати або з журналом, або з окремими учнями, у яких виникають труднощі 

Відповіді читайте тут

Нажаль, під час підготовки я допустила технічну помилку з дозволом до форм відповідей, тому відправити  свої форми діти змогли лише вдома. З цим повязан різний час заповнення. До того ж, не всі учні проявили свідоме бажання працювати та отримувати оцінку, тому так мало відповідей ви побачите у формі. 

Враження дітей коливаються від повного нерозуміння користі від подібної інформації  (особливо питання про садівника, що вирощує кріп) до зацікавленності та творчого підходу. 

  Чекаю на Ваш критичний погляд!